Subject: Ed: küsimus müügiloata ravimite kohta
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Keiu Põderson <[email-masked]>
Date: Fri, 9 Feb 2024 13:21:18 +0200

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: reede, 9. veebruar 2024 13:21
Adressaat: 'Sirje Maasikamäe' <[email-masked]>
Teema: Vs: küsimus müügiloata ravimite kohta

Tere, Sirje!

Vastas Ravimiameti sisse- ja väljeveo järelevalve büroo juhataja Marko
Tiisler:

Kas see on siis illegaalne? Keelatud aine?

Eestis on lubatud kasutada ravimeid, millele Eesti või Euroopa Ravimiamet
on väljastanud müügiloa, kuid erandjuhtudel võib Ravimiameti eelneval
nõusolekul kasutada ka müügiloata ravimeid.

Müügiloata ravimi kasutamise vajaduse üle otsustab arst. Kui arst ei leia
patsiendile sobivat ravimit, millel oleks Eestis müügiluba, saab ta otsida
müügiloata ravimite seast sobiva alternatiivi, põhjendades seda
digiretsept-taotlusel Ravimiametile. Ravimi tarnehäirete korral on palju
abi arstide erialaseltsidest, kes teevad ühise taotluse müügiloata ravimi
kasutamiseks. Juhul, kui müügiloata ravimit ei ole võimalik kasutada, peab
arst leidma teise ravivõimaluse. Kuna müügiloata ravim ei ole enamasti
Eestis kohe kättesaadav, tellib apteeker ravimi hulgimüügiettevõtte kaudu
ning teavitab patsienti ravimi saabumisest.

Missugused on põhilised põhjused, kui müüakse müügiloata ravimit? Kas see
on seotud ka ravimite tarneraskustega?

Müügiloata ravimi kasutamiseks võib olla erinevaid põhjusi:

•             vajalikku toimeainet sisaldaval ravimil ei ole Eestis
müügiluba;

•             müügiloaga ravimil puudub vajalik ravimvorm, toimeaine
sisaldus, pakendi suurus või müügiloale vastav (eestikeelne) pakend;

•             müügiloaga ravimit ei turustata või on tarneraskus.

(Link selgitavale videole:
https://youtu.be/qf9E8BSJ5gU?si=hdzRVgngJHXsPEca )

Mida tähendab, kui ravimil pole müügiluba, kas see tähendab, et müügiluba
pole Eestis, Euroopa Liidus?

Kui ravimi pakendi infolehel on kirjas ’’Müügiloata ravim’’, siis tähendab
see seda, et ravimil pole Eestis müügiluba väljastatud. Need ravimid on
samuti ohutud, efektiivsed ja kvaliteetsed ning ravimile on andnud
müügiloa üldjuhul mõni teine Euroopa Liidu liikmesriik, kuid ravimi pakend
ja infoleht on võõrkeelsed. Võõrkeelsete pakendite korral on väga oluline,
et arst patsienti informeeriks ravimi omadustest ja selle kasutamisest
(näidustused, õige annustamine ja manustamisviis, vastunäidustused,
hoiatused, koostoimed teiste ravimitega, kasutamine raseduse ja imetamise
ajal, kõrvaltoimed, mida teha üleannustamise korral jne).

Müügiloata ravimi karbil, mille see inimene ostis, olid  lätikeelsed
sildid. Kas see tähendab, et ravim on toodud Lätist?

Kui müügiloata ravimi pakendil on lätikeelne info ja Läti müügiloa number,
siis see ravim on meile Lätist toodud.

Kui tekib täpsustavaid küsimusi, vastame hea meelega.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Sirje Maasikamäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 8. veebruar 2024 16:41
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: küsimus müügiloata ravimite kohta

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Väga tore, aitäh!

  _____

Saatja: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: neljapäev, 8. veebruar 2024 16:31
Adressaat: Sirje Maasikamäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: küsimus müügiloata ravimite kohta

Tere, Sirje!

Aitäh päringu eest. Saadame Teile vastuse homse päeva esimeses pooles.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Sirje Maasikamäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 8. veebruar 2024 15:32
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: küsimus müügiloata ravimite kohta

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Sooviksin lugejatele selgitada, mida tähendab, kui müüakse ravimit, millel
pole müügiluba.

Nimelt võttis Õhtulehega ühendust inimene, kellele müüdi retseptiravim,
mille karbi küljes oli silt, et tegemist on müügiloata ravimiga. Tal
tekkis küsimus, et kui müügiluba pole, kuidas seda saab siis müüa. Kas see
on siis illegaalne? Keelatud aine?

*	Missugused on põhilised põhjused, kui müüakse müügiloata ravimit?
Kas see on seotud ka ravimite tarneraskustega?
*	Mida tähendab, kui ravimil pole müügiluba, kas see tähendab, et
müügiluba pole Eestis, Euroopa Liidus?
*	Müügiloata ravimi karbil, mille see inimene ostis, olid
lätikeelsed sildid. Kas see tähendab, et ravim on toodud Lätist?

Tervitades

Sirje Maasikamäe